Maria Głowacka

Gowacka Marysia.JPG


Maria Krystyna Głowacka


Wykształcenie:

2008 -… Uniwersytet im Adama Mickiewicza, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej, Komunikacja Europejska, specjalność: Medioznawstwo
2005 - 2008 Uniwersytet im A. Mickiewicza, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej, Europejska Komunikacja Społeczna
2002 - 2005 I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego, klasa o profilu kulturowo-artystycznym

Prace naukowe:

Współczesne oblicze feminizmu w „Wysokich Obcasach”. Sposoby budowania wizerunku kobiety. Głównym celem pracy była analiza „Wysokich Obcasów” dokonana narzędziami krytyki feministycznej. Analiza miała przede wszystkim na celu wykazanie, że „Wysokie Obcasy” to pismo, w którym obecny jest dyskurs feministyczny. W pracy wykazałam również jak wielkie znaczenie dla kondycji współczesnej kobiety miał rozwój feminizmu, który nie tylko walczył o należne dla kobiety miejsce w świecie, ale także wykreował nowy model kobiecości, zrywający z przyporządkowaniem kobiet do sfery prywatnej.

Działalność Pozanaukowa:

2008 - 2009 redakcja i korekta studenckiego czasopisma Kolegium Europejskiego „Cegiełka”
2007-2009 prowadzenie sekcji tanecznej w Kolegium Europejskim
2003- 2006 Muzeum Początków Państwa Polskiego, Koło Młodych Miłośników Miasta Gniezna
2003 - 2005 Grupa Teatralna „Bez Cukru”

Zainteresowania naukowe:

analiza tekstów literackich narzędziami krytyki feministycznej, teorie komunikacji, kultura nowych mediów ,teorie feministyczne

Zainteresowania pozanaukowe:

Tańce latynoamerykańskie (salsa cubana, bachata, raggaeton), taniec orientalny, wspinaczki wysokogórskie

Ocena Akadamii:

Studia na AAL pozwalają mi na uczestnictwo w różnorodnych zajęciach, dzięki którym mogę poznawać metody badań interesujących mnie problemów, a także zapoznać się z różnymi interpretacjami tych zagadnień. Tematyczne sesje AAL stwarzają możliwość zapoznania się z najnowszymi problemami badawczymi współczesnej nauki, a kontakt ze specjalistami różnych dziedzin pozwala zdobyć kompetentne podstawy warsztatu naukowego. Równie istotny jest dla mnie kontakt z innymi studentami AAL Wspólny udział w sesjach, dyskusjach i projektach pozwala mi zdobyć doświadczenie: jak opracowywać projekty badawcze i bronić własnego stanowiska.

lista studentów II-go poziomu

lista absolwentów